2020.12.10

KViHotel – Európa első okoshotele

Sikerének titka a technológiai trendek felismerése 

     -   Okostelefon, felhasználóbarát applikáció 

     -   NFC technológia

bib-ekkb-KviHotel.jpg

 

Európa első négycsillagos színvonalú okoshotele Budapest központjában, a Nyár utcában nyitotta meg kapuit. A vállalkozás merész innováció révén elérte, hogy száz százalékban digitalizálta a szállodában való megszállás folyamatát.

„csak életképes koncepciót érdemes fejleszteni” (Tálasi Gergely – CTO)

 

Felhasználóbarát applikáció segítségével történik meg az időpont és a szoba kiválasztása, a foglalás, a fizetés, a helyszínre érkezéskor a bejelentkezés, távozáskor pedig a kijelentkezés. Így aztán ha a vendég nem szeretne, egyáltalán nem kell találkoznia a személyzettel.

Az applikáció remek kommunikációs csatorna: foglalás, majd bejelentkezés után üzenetet kapunk, ha a lefoglalt szoba készen áll a vendég fogadására. Várakozás esetére a hotel nem csak szupergyors wifi-t, de mobiltelefon töltőt is biztosít az előtérben. Ha a szoba már elfoglalható, az applikáció segítségével nyithatjuk az ajtót; az applikáció „kulcs funkciója” természetesen a szobára jogosult minden vendég számára rendelkezésre áll.

A szoba maga is okos. Ha már bent vagyunk, állítsuk be kényelmünk szerint a szoba hőmérsékletét, vezéreljük a fűtést/hűtést, rendeljünk reggelit, vagy taxit, kommunikáljunk a hotellel. Minden funkció elérhető az applikáció segítségével.

 

A digitalizált szolgáltatás a gyakorlatban

A vállalkozás figyelemmel kísérte a globális végfelhasználói trendeket és digitalizálta azokat a szállodaipari folyamatokat, melyek ilyen formában korábban nem álltak rendelkezésre; azaz teljes egészében digitalizálta mind a kötelező (foglalás, fizetés, bejelentkezés, kulcs átvétele és leadása), mind a bevett (egyeztetés a szoba állapotáról, étkezés intézése, kapcsolattartás a recepcióssal/takarítókkal, a szoba hőmérsékletének beállítása, taxi rendelése stb.) szállodai folyamatokat. Az átalakítás előnye, hogy nincs sorban állás és várakozás, minden teendő egy közös online felületre helyezése a vendég kényelmét szolgálja.

Az applikáció ötlete és fejlesztése a TMRW (Tomorrow) Kft.-hez köthető, első éles tesztje a KViHotelben valósult meg. A TMRW Hotels alkalmazás fejlesztője és a KViHotel beruházója egyazon cégcsoporthoz tartozik.

„az ügyfélközpontúság a legfontosabb”

 

Erőforrások, ráfordítások, befektetett energia

A hotel 2018-ban nyitotta meg kapuit, egyelőre tesztüzemben van (ahogyan maga a TMRW Kft. applikációja is). A szobák elérhető áron, 50-115 euró között mozognak. Az eddigi kutatások alapján a látogatókat vonzza az okosturizmus ezen fajtája, a vendégek több mint két harmada azért érkezik, meg kíváncsi a fejlesztésre. (A többi a belváros közelsége miatt.) A booking.com vendégértékelése alapján a vendégek elégedettsége a 10 pontos skálán 8,7.

A hotel összesen 15 főt foglalkoztat. Ebben benne van a tulajdonos, a sales és HRS szakemberek, valamint a 2 bártender és a 4 takarítónő. A digitalizálásnak köszönhetően a recepció üzemeltetésének költsége a minimumon van, a takarítás költsége szintén csökkenthető, így más hotelekkel ellentétben ezek nem rejtenek magukban komoly kiadásokat.

Az applikáció fejlesztése bizonyos források szerint 15.000 munkaórát vett igénybe, utazási irodákkal a hotel nem áll kapcsolatban, csak online térben hirdet. Ez azonban nem egyéni, mára számos hotel és szálloda körében trend az online hirdetés preferálása. Értékesítési csatornáik a Az applikáció ötlete és fejlesztése a TMRW (Tomorrow) Kft.-hez köthető, első éles tesztje a KViHotelben valósult meg. A TMRW Hotels alkalmazás fejlesztője és a KViHotel beruházója egyazon cégcsoporthoz tartozik. Booking.com, az Expedia, Inc., a HRS és a saját tervezésű KVIHotelbudapest.com. Önálló marketingtevékenységet a hotel az előbb felsorolt értékesítési csatornákon, valamint a saját Facebook és Instagram oldalán kívül nem folytat, ám egyelőre úgy tűnik, az optimális vendégszámot biztosítani tudják.

 

Képzés során példaként alkalmazható sikerek, hasznos tanulságok

A digitalizáció és az általa jelentett kényelem napjaink egyik jelentős trendje, amelyet bátran meglovagolhat több hotel is. A kontextus, amelyben a fejlesztés működik, részben maga a szállodaipar. A módszer más szállodák, hotelek esetében történő alkalmazása elképzelhető, de országon belül többé nem lehet „az első okos szálloda” koncepcióra pozícionálni.

Kiemelve a kontextusából (saját szegmenséből) tulajdonképpen a lépcsőzetes, kötelező és bevett folyamatok egymásra épüléséről beszélünk, amelyek nem pusztán a szállodaiparban képzelhetőek el. Az orvoslásban például a vérvételkor kötelező elem az adatok megadása, amely áthelyezhető lenne online felületre, azaz a vérvétel folyamata részben digitalizálható, ezzel is időt takaríthatnánk meg. Ahogyan a példából is kiderül, minden olyan vállalkozásnak ajánlható ez a trend, melyek folyamataikban, ügyfélkapcsolataikban bonyolítanak olyan „kötelező köröket”; avagy munkájukat és ezen köröket több, egymástól független felületen végzik.

„a digitalizációra nyitott ügyfeleket kell megtalálni”

 

A jelenlegi adatok alapján az érdeklődés az okosturizmus ezen fajtája iránt magas, a cég terjeszteni szeretné a TMRW applikációt. Anyagilag a hotel eddig optimális eredményeket ért el: 2018 év végi utolsó pénzügyi beszámolójuk alapján a cég jegyzett tőkéje 3.001.000 forint volt, nettó árbevétele pedig 240.259.000 forint.

A vendégek szimpatizálnak a digitalizáció jelentette kényelemmel és a szolgáltatások egy felületre terelésével. A dolgozók száma minimalizálva van, ez anyagilag a hotel számára előnyös, valamint számukra is kényelmet jelent a digitalizáció és a közös felület használata.

 

Interjú összefoglaló

Tálasi Gergelyt, IT fejlesztési és Operációs igazgatót arra kértük, hogy meséljen az applikáció létrehozásáról, vázolja a digitális termékük megszületésének folyamatát. Fontosnak tartottuk megérteni, hogy milyen nehézségekbe ütköztek a digitalizáció során, az esetleges buktatókat hogyan kezelték, és természetesen nagyon örülünk, hogy megismerhettük az elért sikereket, azok titkait, melyek példaként állhatnak egyéb magyar KKV előtt.

Az alkalmazás fejlesztését a TMRW vállalta, a KViHotel gyakorlatilag az első ügyfél, de a befektetői csoport egy és ugyanaz, így a cél közös volt. Az éles üzemeltetés első heteiben egyértelművé vált, hogy a koncepció életképes, a megfelelően ügyfélközpontúra fejlesztett alkalmazás – vagyis maga a digitalizált folyamat egy önmagában is értékesíthető termék. Mára már egyéb budapesti és vidéki szálláshely, de már egy bécsi szálloda is használja a csapat által megálmodott megoldást.

Az ügyfélkör bővülésével a kihívások és feladatok is exponenciálisan növekedtek, ugyanis minden szálloda egyedileg testreszabott rendszeréhez kell csatlakozni, egyedi megoldásokat kell fejleszteni. Ez nem csak technológiai bonyodalom, hanem a fejlesztői csapat bővülését is követeli – mely manapság nagy kihívás. Rengeteg külső fejlesztői csapat segítségét kell bevonni. Ráadásul ha már élesíthető egy-egy egyedileg fejlesztett új rendszer/applikáció, az értékesítési feladatok nem csökkennek. Ugyanis nem csak a szálloda vezetésének a bizalmát kell elnyerni, hanem a megszálló vendégekét is. A termék esetén az ügyfelek hozzáállása legalább annyira fontos, mint a szálloda vezetőinek a hozzáállása. Emiatt kiemelkedően fontos az ügyfélszemlélet – és ami nagyon fontos: minden szinten! A TMRW esetén nem elég a menedzsment innovatív hozzáállása, elengedhetetlen minden alkalmazott innovatív és ügyfélközpontú gondolkodása is.

Összefoglalva: Minden cég számára elengedhetetlen, hogy tisztában legyen napjaink legfontosabb trendjeivel, a piac változásaival és ezen ismeretek alapján érdemes digitalizálni, a innovatív technológiába érdemes befektetni. Az új megoldásokat fontos folyamatosan tesztelni és amennyiben a koncepció életképes, minél több szegmensben értékesíteni. Sok energiát kell fektetni az ügyfélszokások megismerésébe, azon piaci réteg megtalálásába, mely nyitott az új technológiára és az ügyfélközpontúságnak állandósulni kell. A korábban még nem digitalizált folyamatoknak sok buktatója lehet, gondoljunk csak a megszokásokra, vagy a „tech-félelemre”, de a felgyorsult világunk éhes a digitális megoldásokra, egyetlen ötletet sem szabad veszni hagyni, dolgozni kell az újabb és újabb célok elérése érdekében.

 

Esettanulmány letöltése

Evolúció program

Együttműködő partnereink

Bay Zoltán
BiB
Brancs
CED
Danube Capital
Ernst & Young
Future Now
Glósz és Társa
Hiventures
IFKA
Markcon Informatikai Kft.
Nexius Learning
OD&IT Solutions
PP Konferenciaközpont
Seed